Dieta proteinowa, czyli dieta Dukana, której nazwa pochodzi od nazwiska profesora, który ją opracował, obejmuje kilka etapów odchudzania

Na czym polega dieta Dukana

Dieta proteinowa, czyli dieta Dukana, której nazwa pochodzi od nazwiska profesora, który ją opracował, obejmuje kilka etapów odchudzania. Dzięki podziałowi diety na etapy, nasz organizm lepiej ją znosi i możemy cieszyć się kolejnymi fazami, które udało nam się osiągnąć. Jest ona przeznaczona i skierowana do osób, które mają silną wolę, są wytrwałe w swoich postanowieniach i rzeczywiście nastawione na utratę wagi. Zwłaszcza bez silnej woli nie poradzimy sobie z dietą Dukana, ponieważ faktycznie wymaga ona wielu wyrzeczeń i konsekwencji, które będą stałe, nie tylko fazowe od czasu do czasu. Dieta dukana zaczyna się od fazy nazywanej „atakiem”.

W czasie pierwszej fazy, jemy tylko produkty o wysokiej zawartości białka. Utrata kilogramów podczas pierwszej fazy następuje błyskawicznie. Wbrew pozorom produktów o wysokiej zawartości białka jest bardzo wiele, według specjalistów jest ich aż blisko 80, w związku z czym nie musimy obawiać się o głodzenie. Są to między innymi produkty nabiałowe, jajka, drób, chude mięso, ryby i owoce morza. Drugi etap diety, to nadal spożywanie produktów zawierających białko, uzupełniane od czasu do czasu (co kilka dni) warzywami.

Stąd nazwa drugiego etapu: talerz warzyw. W tej fazie diety możliwe jest spożywanie około 100 produktów spożywczych. Trzeci etap, nazywany nagrodą dla wytrwałych, to według specjalistów i osób podejmujących wyzwanie, najtrudniejsza faza diety.

Zadaniem trzeciej fazy diety jest utrwalenie osiągniętej, obniżonej wagi. Nie możemy dopuścić do efektu jo-jo, a więc do powrotu zrzuconych kilogramów. Raz w tygodniu możemy pozwolić sobie na zjedzenie tego, na co mamy ochotę, reszta dni tygodnia to nadal kontynuacja jedzenia produktów proteinowych, czyli zawierających dużą ilość zdrowego białka.

Czwarty etap diety, to nadal faza utrzymywania efektów, nazywana czasem stabilizowania wagi. Trzeba przestrzegać zasady, aby jeden dzień w tygodniu być na diecie stricte białkowej, jak w pierwszej fazie. Dieta faktycznie się sprawdza, ale tak jak zostało napisane na początku, tylko w przypadku osób wytrwałych i posiadających silną wolę.

Dieta bogata w magnez

Dlaczego dieta bogata w magnez jest dla nas tak istotna? Często wydaje nam się, że ciągłe zmęczenie i zaburzenia snu, to efekt naszego trybu życia. Żyjemy w pośpiechu i stresie, a zatem jesteśmy zmęczeni i trudno nam przez to zasnąć. Jednak nie tylko stres powoduje nasze złe samopoczucie, ociężałość, wewnętrzne rozleniwienie. Spożywamy szybkie posiłki zamiast prawdziwych, domowych potraw. Pijemy dużo kawy, która ma pomóc nam w odzyskaniu szybko formy, kiedy czujemy, że nasz mózg jest zmęczony. Stosujemy nieprzemyślane diety.

Nasz organizm cierpi na niedobór magnezu, stąd objawy w postaci zmęczenia. Dodatkowo często pojawiają się bóle i skurcze mięśni, które już wyraźnie wskazują na niedobór magnezu. Magnez pełni w naszym organizmie bardzo istotną rolę. Ten niedoceniany często, znajdujący się w naszej krwi pierwiastek, utrzymuje jej ciśnienie osmotyczne. Znajduje się także w naszym układzie nerwowym, gdzie uczestniczy jako element przekaźnika sygnałów przesyłanych przez nasz mózg do reszty ciała. Obecny jest również w kościach i innych tkankach, a więc na dobrą sprawę ma kluczowe znaczenie dla całego naszego organizmu. Powinniśmy zwracać uwagę na zawartość magnezu i witaminy B6, która pozwala na wchłanianie i przyswajanie magnezu przez nasz organizm.

Oba te składniki możemy znaleźć w produktach takich jak: ciemne pieczywo, kasza gryczana, orzechy włoskie, pestki dyni, soja, warzywa strączkowe, kiełki, otręby, kasza jęczmienna, pomarańcza, kiwi, banan, marchew, brokuły, brązowy ryż. Należy zwracać uwagę na te produkty i używać ich do przygotowywania naszych codziennych posiłków, dzięki czemu uzupełnimy niedobór magnezu w naszym organizmie. Zwróćmy jednak uwagę na to, że dieta bardzo bogata w magnez, może z kolei powodować, że z naszego organizmu zostaje wydalony wapń.

Nadmiar magnezu powoduje usunięcie z organizmu wapnia, jednak jednocześnie pewna ilość magnezu jest niezbędna do przyswojenia wapnia. Przyjmowane jest, że stosunek magnezu do wapnia powinien w zbilansowanej diecie wynosić 1:2.

Related Post